אתר שהוא בית
מחקר מעניין גילה שרוב ההרגלים שלנו קשורים במספר 6. חוג המכרים הקרוב של מרבית האנשים יכיל שישה חברים או שש זוגות. אפילו מודל העולם הקטן (small world model) מדבר על כך שהרשת החברתית שלנו בנויה כך שבמרחק של עד שש לחיצות ידיים נצליח להגיע למרב האנשים בעולם שלנו. כך למשל אם נבחן מה המרחק בינך הקורא לנשיא המדינה בודאי תוכל לזהות כמה אנשים אתה מכיר שמכירים מישהו מכיר אישית את נשיא המדינה.
באופן דומה ישנם שישה מקומות בילוי בהם אנחנו נוהגים לבלות ושישה אתרים שאליהם אנו רגילים להגיע כדי לבדוק מה התחדש שם. אתרים שאליהם נגיע בכל פעם שנתיישב ליד מחשב. ישנם גם שישיה אנשים בערך שעל הפוסטים שלהם בפייסבוק נתעכב יותר.
העובדה שאנו עובדים לפי הרגלים משרתת היטב מותגים גדולים. אלו יצרו אצל הצרכן התניה למותג שלהם ולכן הוא נמצא בין ששת המשקאות שאותם הצרכן ישתה וששת חנויות הנעליים שהוא רגיל לפקוד וששת חנויות הבגדים שבהם הוא רגיל לבקר. אך, כיצד אתר חדש שזה עתה עלה או עשה מתיחת פנים יכול להרגיל את הגולשים לחזור אליו. עבור אתרי מכירות שאלה זו היא קריטית במיוחד. בהעדר מגע אנושי עליהם לייצר אצל הלקוח תחושה של בית. מקום שנעים לחזור אליו. ובעיקר מקום שרגילים לחזור אליו.
לא רק אתרי מכירות יהנו מלקוחות חוזרים גם אתרי חדשות, פורטלים של מידע, ונותני שירותים המעוניינים לשמר את הקשר עם הלקוחות שלהם. עליהם לעצב אתר שישדר את אותה חמימות אנושית שהיו מעניקים לו היו פוגשים אותו אישית. המשימה הופכת מורכבת ביותר כאשר מדובר בעיצוב חדשני המשדר יוקרה או הייטקיות. מעצבי אתרים ידברו אתכם על רספונסיביות, על סטריפים של מידע ואנשי שיווק ידברו על SEO וקמפיינים ודפי נחיתה. אבל הדבר החשוב ביותר הוא שהלקוח יגיע אליכם הביתה. לאתר הבית שלכם וירגיש שזה הבית שלו.
כדי להפוך אתר לבית יש לשמור על מספר עקרונות. לפניכם רשימה חלקית ותמציתית מאוד: עקרון הלוגו – לוגו מייצג מוכרות, סימן היכר, סימן שחזרת הביתה. עקרון ההזנה – האתר מספק תחושת סיפוק של דאגה למחסור שלך כלקוח, עקרון החיוך – ממשק המשתמש סלחני וכלקוח אינך משלם על טעויות של לחיצה לא נכונה על כפתור זה או אחר.